<!--QuoteBegin-kasal+6 Nov 2006, 20:32:09--><div class='quotetop'>QUOTE(kasal @ 6 Nov 2006, 20:32:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Tobbera+6 Nov 2006, 11:30:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Tobbera @ 6 Nov 2006, 11:30:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vet inte vad civicen vägde men den var iaf helt orginal sånär på öpper luftfilter.
Prestandan skilljer sig märbart. CRX'en toppar över 200, det gör inte civicen. Det sköna med CRX'en är att du tar dig en bit ovanför 100 km/h på tvåan, och det går fort. Tror inte det gick med civicen.
[right][snapback]345893[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
civicen utan eltaklucka väger 950 iaf. Ägde själv en civic 1,5 i tre år. sicken kanon bil alltså!!! Men det där med komfortabel vid långkörningar? <!--emo&:blink2:-->

<!--endemo--> du tror inte de har nåt att göra med att crx:en är sänkt med breda lågprofils däck?
Angående motorn så e den väl inte världens vassaste men helt ok. Skulle inte betrakta den som slö. Beror la iofs på vad man jämför med.. jämfört med vtec hondor o liknande är den väl inte så snabb men jämfört med andra "vanliga" bilar är den väl hyffsat pigg.
Min med avgas filter trim bänkade jag till 103 hk o toppade 190km/h
Förlorade med en halv billängd mot polarns golf II gti 8v på streetrace.
har även smiskat lite andra bilar som golf III gti, volvo 850 o v70 mfl
lite o jämföra med iaf <!--emo&:)-->

<!--endemo--> Dock ska jag väl tillägga att jag tror att crx:en är en roligare bil, men civicen e inte helt fel heller. Duger gott som första bil, dessutom billigare än crx.
[right][snapback]346067[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ja syftar på om man jämför med vanliga crx..inte vtec motorn
men av vad ja läser så verkar de som en ganska pigg bil för sina 90hk.