Vilka har beställt en CTR 07?

ENBART för motorrelaterade topics
ToLo
Kontakt:

Jepps, den ska visst finnas i Boden. Är samma familj som redan har en röd ctr 04 som köpt denna om jag fattat det rätt. Dom verkar har bra smak! :)
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Wikmaldo
Namn: Jimmy

Ja jag tyckte det var den killen som har glidit runt i en röd CTR. Jo dom verkar ha himla bra smak faktiskt, inte illa med två CTR:er i samma familj :)
zozo

G4il1 skrev:Nej det menar jag inte. Vist kan det vara så men det var menat som ett skämt :D

ok :thumbup: det var nog så att min åf hade redan beställt flera svarta innan jag byte mitt färgval, han misstänkte att de flesta skulle ta svart därför kunde bara byta färg,

hur som helst agånde färgvaldilleman som vi 2 har så vad tycker du om milano röd?

det var den färgen jag såg hos min åf och jag måste säga att den var fiiiin, om den bara hade hade gått att få med metalic så kanske kanske :snurrig:

elelr vad säger du
geosif kaumi

tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
G4il1
Namn: Nicklas Lövebrant

Nej Röd och Silver var aldrig ett val för mig.
Ville ha en mörk bil och svart var mitt naturliga val (3:e bilen i rad som är svart)
Den vi provkörde var med röd och vist den ser bra ut i röd med, men det är inte min färg bara.
Senast redigerad av G4il1 den 7 april 2007, 13:04, redigerad totalt 1 gånger.
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
ToLo
Kontakt:

Ja, den ser riktigt fin ut i svart. Har haft några svarta hondor och var nära att välja det igen. Men i slutändan tyckte jag ändå att den gjorde sig så jädra bra i rött att jag inte kunde ta nåt annat.. :)
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
M.P
HPC Guld Medlem
Bil: Civic Type R FL5
Namn: Magnus Pettersson
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times

Röd demobil nu såld och levererad av Honda Å.F i Nässjö.Har sett den rulla på gatorna här i stan.
Tror dock ej det är någon från HPC. :sun:
Magnus Pettersson
Nässjö,mitt i stan 070-3386552

Civic type R FL5
Rallye Red

Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
Holman85
Bil: Nissan Qashqai
Namn: Andreas Holmgren

Tobbe_TypeR skrev:ska ja vara ärlig tycker jag nya CTR ser alldeles för j*vlig ut xD men de är ju min åsikt hehe.. andra tkr säkert om den.. men -04 / -05 är helt klart snyggast bland CTR modellerna! //Tobbe.

nja den ser helt okey ut tycker jag, MEN den är inte lika rolig att köra som den gammla CTR:en, Min åsikt iallafall! :boxing:
Stockholm - Lidingö

Kör - Honda CBR 600RR' 06:a - Moviestar
kör - VW Caddy 08:a vit
kör - Nissan Qashqai 2.0 Tekna 2010 Svart

"Leveransbokad vecka 15"

En dag kvar... och det lär inte komma något imorgon.
Tzn
G4il1

Hade en mardröm inatt där jag fick besked om 16 augusti :crybaby:
StiFt
Bil: VW Golf MK2 GTI 16V
Namn: Mattias Lindblad
Kontakt:

Jag har köpt två i mina drömmar. En till mig och en till tjejen :D
[b]VW Golf GTI 16v -88[/b]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]

[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
Tizian

Tizian skrev:"Leveransbokad vecka 15"

En dag kvar... och det lär inte komma något imorgon.

JAG FÅR MIN IDAG! OM EN TIMME! :D :D :D :D :D :D :D
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Underbart!
Tzn
ToLo
Kontakt:

Låter kalas! Släng upp lite bilder när du får tid sen... :)
www.toloweb.se
david-o

Man är duktigt avundssjuk... nästan så man kan känna den där pirrande känslan själv av att längta till något sånt.
En dag, en dag ska man uppleva den själv :)
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
zozo

gratis tizian

jag skulle egentligen få min igår :crybaby: men kanske nästa vecka får jag den, håller tummarna

och du nicklas det var bara en dröm :thumbup: men när tror du du kommer att få den?

ag håller tummarna för dig med
geosif kaumi

tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
RobbanT

Så en Fn2 typer kommer rulla i Malmö snart. Coola bananer, du får hänga med oss nån kväll och köra lite om du är up for that
www.sodervidinge.se
G4il1

Gött å höra att de börjar rulla ut till oss vanliga dödliga nu :-) Upp med lite bilder när du kört av dig lite Tizian :-)

zozo: det enda jag vet är att om jag har tur, sista veckan i april men de tror mer på första eller andra i maj. Jag är mest dock intresserad av att få ett exakt datum så jag kan få sålt min gamla utan allt för mycket spel emellan. Skall se om jag kan åka för bi och kolla status på Måndag.
zozo

jiiiiiiha nu sticker jag o hämtar bilen

ha det bra alla
geosif kaumi

tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
baltis

var sååååå nära att beställa en ctr idag.... tills jag fick köra :) övervägde mellan att köpa en -07 och lämna den helt orginal eller köpa en 05 och sen kompressormata... å så får nog fallet bli då det helt klart kändes som det var för lite effekt i nya :/ varför dom inte slängt i motorn från s2000 förstår jag inte?
Erik Svensson

Civic Vti Sedan -92 SÅLD! golf tdi -00 pendlar vagnen... letar s2000............
zozo

men baltis såg du hur snyyyyyyyyg 07 var, insidan är helt jävla otrolig. :thumbup:

alltså jag e såååååååå nöjd med min :worthy:

har visserligen ej testat prestandan än (väntar på att motorn körs in) men jag kan ej bli besviken, jag menar en halv sekund här eller där vem bryr sig.

kan fortfarande ej fatta att denna grymmt snygga bil e miiiiiiiin only myyy prechhhhesssss
geosif kaumi

tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
soffpotatis

Hej är ny här, har spanat länge på den nya hondan och den är ju så snyyyyygggg. så i torsdags provkörde jag en eftersom alla sagt att den är trött, ville skapa mig en egen uppfattning. Från det att jag startade och resten av dagen hade jag ett leende på läpparna. På fredagmorgon så fort jag vaknat ringde jag därför och beställde en, livskvalite tänkte jag:-) idag köpte jag den och imorgon eller på onsdag får jag hämta den :thumbup: Fy fasen vilken bil :worthy: :worthy:

Den var ju gudomlig att köra styrning fjädring ljud och inget fel på axet heller, passar mig perfekt. I värsta fall har de ju nu knäckt koden till styrboxen så nu kan man få 26 hästar och 19nm mer för ca 6000kr. Men det behövs inte, bilen är ju gudomlig ändå. Jag säger som Zozo, kan inte fatta att den är min så jäkla snygg :worthy: :worthy: :worthy:
David Willemoth
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Visst är det härligt att bli ägare till en ny bil som ingen annan har besudlat innan!

Tyvärr så får man inga 26 extra hästar med en chipning av K20. Än så länge vet vi väldigt lite om hur K20Z4 (eller vad motorn i nya CTR:en nu hette) svarar på trim, men K20A2 som sitter i gamla CTR:en blev mycket gladare av ett kalluftsfilter och ett grenrör utan kat.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
soffpotatis

he he ja jag såg fel på datum på den nyheten det är ju 2007 nu ha ha. skit samma jag ska inte trimma min ändå.....tror jag:-) kan ändå inget om det där.

Imorgon ska jag hämta min nya gudinna :worthy: :worthy: :worthy:
David Willemoth
ToLo
Kontakt:

Välkommen hit soffpotatis. Grattis till en trevlig bil. Inte illa att du fick ett så snabbt leveransdatum. Är det ett demoexemplar du köper?

Och kom ihåg att slänga in ditt namn i signaturen, det är en regel vi har här. :znaika: :thumbup:
www.toloweb.se
Andreas79
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

Grattis till alla som köpt nya CTR 07

Mer FN2 åt folket !
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
soffpotatis

Tack Tolo

nä den är helt ny. var runt lite och så hittade jag en åf som hade ett exemplar inne som de inte var tvugna att ha som demobil eller något. de gav mig också ett bra pris och mycket bra ränta på lånet som ingen annan slog. Banken ringde dock idag och de kanske slår det. Imorgon vet jag och bestämmer vilket jag tar av dem och hämtar bilen.

Väntetiden på en svart är annars att några få finns kvar i maj men i juni är säkert. Röd är i början på augusti. bronze tror jag var i slutet av juli. silver frågade jag inte. Så jag hade maxflyt att hitta en orörd:-)

ska kolla på namnet, men fyllde ju i det när jag blev medlem
David Willemoth
zozo

tack andreas

och du soffpotatis vällkommen till klubben och grattis till en skita snygg bil :thumbup: du kommer ej att bli besviken över dit val.

man kan EJ bli besviken den e ju sssssssåååååååååååååååååååååååååååååå gryyyyyyyyyyym osv mm
geosif kaumi

tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
micki277

ha me sneglat på en ny civic type r, så ja åkte o prov körde en idag, men har ej pröövat den förra ep3,an men en ny lär de inte bli efter provkörningen kan ja ju säga,
fan va man ångrar nu att man sålde sin itr snyft... de va grejer de... bra väghållning o schysst växellåda, nått ja tyvärr inte kan säga om den nya ctr,en men smaken e ju som baken... delad hihih ;)
Senast redigerad av micki277 den 27 april 2007, 21:08, redigerad totalt 1 gånger.
mikael memvik
ToLo
Kontakt:

Handlarn ringde nyss.. Sticker å hämtar min efter jobbet.. :D
www.toloweb.se
Användarvisningsbild
insigma
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark

Faen va najs Tolo :D
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Skriv svar