Solong...
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Nästan iaf. VTi.n såldes idag till Mellerud och en fjortis som "inte gillar att köra fort i kurvor" och som låg i 60-70 hela provkörningen...aja. Det är en sån köpare man vill ha för han ifrågasätter inte osv men det är inte så man vill att bilen ska tas omhand, nåja...jag fick en massa cash money så jag e nöjd. Jag kände att nu skulle den fan bli såld för suget, motivationen och lusten fanns inte alls där. Det märktes klart och tydligt på Mantorp att det var inte kul längre. Imorgon sätts pengarna in på banken och tas inte ut förrän tidigast nästa år. Jag e så sjuuuuuuuuukt sugen på att ringa upp "Stranne" och ta hem hans CTR men jag ska ha lite mer karaktär än så denna gången (typ första gången någonsin när det gäller bilar
).
Nästa bil blir som äldst en -04, hade jag köpt en annan bil nu nu NU så hade det blivit en Accord Type S med ännu mera sänkning, ännu mera fälgar, ett avgassystem och automatlåda. Bara glida och må gött som fan, inget mer studsande på vägar i sportstolar osv. Det verkar ärligt talat som att jag har börjat växa ifrån det där litegrann, iaf tillräckligt mkt för att inte vilja ha det i en vardagsbil. Fram till idag hade jag haft VTi.n i drygt tre år så det var det längsta förhållandet jag någonsin haft men jag saknar den inte ens nu, jag kommer säkerligen sakna en rolig bil att busköra med men jag kommer inte alls sakna den så hårt, känns det som nu iaf.
Nåja, EG LSi duger finfint framöver. Den e ju inte dålig heller med lättning a la rosthål, sen ska mina vita Lenso VPD på den oxå eftersom jag vägrade sälja dom med bilen hihihi....eller nåt. En CTR hade ju som sagt varit nice men den e ju bland det mest mongolida Honda satt på denna jord i form av design så njae...jag stillar mig ett tag till.
God Natt.
Nästa bil blir som äldst en -04, hade jag köpt en annan bil nu nu NU så hade det blivit en Accord Type S med ännu mera sänkning, ännu mera fälgar, ett avgassystem och automatlåda. Bara glida och må gött som fan, inget mer studsande på vägar i sportstolar osv. Det verkar ärligt talat som att jag har börjat växa ifrån det där litegrann, iaf tillräckligt mkt för att inte vilja ha det i en vardagsbil. Fram till idag hade jag haft VTi.n i drygt tre år så det var det längsta förhållandet jag någonsin haft men jag saknar den inte ens nu, jag kommer säkerligen sakna en rolig bil att busköra med men jag kommer inte alls sakna den så hårt, känns det som nu iaf.
Nåja, EG LSi duger finfint framöver. Den e ju inte dålig heller med lättning a la rosthål, sen ska mina vita Lenso VPD på den oxå eftersom jag vägrade sälja dom med bilen hihihi....eller nåt. En CTR hade ju som sagt varit nice men den e ju bland det mest mongolida Honda satt på denna jord i form av design så njae...jag stillar mig ett tag till.
God Natt.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- oskar

- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 52 times
Grattis får man väl säga då eller nått.
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
då var vi nästan på samma bana. man känner man växt ifrån de va väl samma sak jag kände. därför jag köpte mig en 4 dörrars sedan bil som känns som en vanlig bil.. bara det att de går fortare och åka o köpa mjölk 
förmodligen kommer du sakna busbil nu i sommar litegrann men gör inga hastiga köp tycker du e på rätt väg tänk noga speciellt om de handlar om större summor.
grattis till försäljningen!
förmodligen kommer du sakna busbil nu i sommar litegrann men gör inga hastiga köp tycker du e på rätt väg tänk noga speciellt om de handlar om större summor.
grattis till försäljningen!
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
hehe grattis eller vad man ska säga.. Sen är strannes Ctr såld 
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
- Dani
- Kontakt:
Tack antar jag.
Eko: Ja det känns verkligen som att jag växt ifrån den, jag är skitsugen på en sedan. Sen behöver den inte ha 300HK och dump heller för den delen. Jag skulle nöja mig med en helt vanlig sedan typ ATS. Bara en snygg bil att köra runt i och glida, visst man kommer väl alltid ha ett sug efter att köra skiten ur nån liten VTEC bil men....det känns som att det suget att trimma och bygga osv minskar för var...sekund typ.
Swaydi: Korrekt, därför åkte varenda öre in på banken idag och de stannar där ett bra tag.
Malakai: Ofan...jaja lika bra så slipper man få dumma idéer
Eko: Ja det känns verkligen som att jag växt ifrån den, jag är skitsugen på en sedan. Sen behöver den inte ha 300HK och dump heller för den delen. Jag skulle nöja mig med en helt vanlig sedan typ ATS. Bara en snygg bil att köra runt i och glida, visst man kommer väl alltid ha ett sug efter att köra skiten ur nån liten VTEC bil men....det känns som att det suget att trimma och bygga osv minskar för var...sekund typ.
Swaydi: Korrekt, därför åkte varenda öre in på banken idag och de stannar där ett bra tag.
Malakai: Ofan...jaja lika bra så slipper man få dumma idéer
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Välkommen Dani
Så är det att bli gammal. Man tröttnar på hårda säten, stora dekaler, å snabba bilar osv. Fast man aldrig trodde att man skulle tröttna på det.
Hehe men men. Skit i det. Ska vi byta frimärken istället ?
Så är det att bli gammal. Man tröttnar på hårda säten, stora dekaler, å snabba bilar osv. Fast man aldrig trodde att man skulle tröttna på det.
Hehe men men. Skit i det. Ska vi byta frimärken istället ?
Gammal räv...
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
Chrille79 skrev:Välkommen Dani![]()
att man tröttnar på stora dekaler är nog ett tecken på att man börjar bli gammal.. Men snabba bilar?? njae.. Det vill man nog ha, särskilt nu när man äntligen börjar få råd med dom.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
nä jag förstår dig helt, kan ju säga att de känns lite dumt o köra den bilen o köpa mjölk och direkt komfort e där inte med coilovers i den bilen så det är ingen glidarbil, en ats hade gjort susen dom e riktigt feta!
e där inte 190 hk i dom ändå? ska nog inte vara problem om man vill komma upp lite över 200 hk. dom e så grymt snygga!
e där inte 190 hk i dom ändå? ska nog inte vara problem om man vill komma upp lite över 200 hk. dom e så grymt snygga!
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
- Semir
- Bil: Civic 1.6d -16
- Namn: Semir Daifallah
Skönt att du fick sålt den "för du ville väl det"!
Sen kan jag tänka mig att du kommer att få "stadens pris" från Trollhättan nu när dem stackars invånarna har blivit befriade från SPEC 2 Baby!!!! HEHEHEHEEHE
Sen kan jag tänka mig att du kommer att få "stadens pris" från Trollhättan nu när dem stackars invånarna har blivit befriade från SPEC 2 Baby!!!! HEHEHEHEEHE
Senast redigerad av Semir den 18 maj 2007, 11:39, redigerad totalt 1 gånger.
Semir Daifallah Göteborg
Civic 2016
I love my Honda :)
Civic 2016
I love my Honda :)
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
skilnad på o ha hobby bil och bruks bil...
skulle ALDRIG villja kombinera dessa två.
en lekbil ska vara hård stötig o snabb och en brukis ska vara halv slö o bekväm.
en kompromis är ett i mina ögon dåligt alternativ.
det är o växa upp o växa ifrån.
chille: hur vuxet är det o köra runt i en plats stylat badkar me tv-skärmar o fälgar stora som fotöljer ?
sorry men hänger inte med på era resunemang..
förstår dock dani o hans dilemma. trötna kan man göra men tror att på
ett eller annat sätt kommer du tillbaka till de bulriga, stögiga o "snabba" igen.
/ Linus
skulle ALDRIG villja kombinera dessa två.
en lekbil ska vara hård stötig o snabb och en brukis ska vara halv slö o bekväm.
en kompromis är ett i mina ögon dåligt alternativ.
det är o växa upp o växa ifrån.
chille: hur vuxet är det o köra runt i en plats stylat badkar me tv-skärmar o fälgar stora som fotöljer ?
förstår dock dani o hans dilemma. trötna kan man göra men tror att på
ett eller annat sätt kommer du tillbaka till de bulriga, stögiga o "snabba" igen.
/ Linus
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Jag kännde en. Han dog nästan av alvarlighet.LinusE skrev:chille: hur vuxet är det o köra runt i en plats stylat badkar me tv-skärmar o fälgar stora som fotöljer ?
/ Linus
Gammal räv...
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
vet hur du känner, va skönt att kunna bli av med banklånet man hade 
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
haha vuxenpoäng!
Magnus Pettersson
-
Alfahannen
ATS verkar vara ett vettigt och trevligt bilköp. Satsa på den!
(räcker det inte med en vanlig 2.4 Sport om du ändå ska hänga på stora fälgar, korta fjädrar osv?)
(räcker det inte med en vanlig 2.4 Sport om du ändå ska hänga på stora fälgar, korta fjädrar osv?)
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
Alfahannen
Japsarna har väl kommit fram till Accordens chassi har lika stor/större potential som samma generations Civic/Integra. Sen ser man ju även vilken bil som körs i STCC...
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
ATS har ju också triangellänk fortfarande och ingen sunkig McPherson. Borde vara ett bra val. 
(När du tröttnar så är det bara att trycka på en K20 topp och byta kolvar och stakar så har du dig en mostermaskin sen.)
(När du tröttnar så är det bara att trycka på en K20 topp och byta kolvar och stakar så har du dig en mostermaskin sen.)
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
- Dani
- Kontakt:
Wow det blev värsta fighten 
Tack allihop, jag är riktigt nöjd över att ha fått sålt den. Jag har inte saknat den en sekund och jag tycker som sagt att det är skönare att åka LSi.n numer så det är ju bara ännu mer bevis för att jag har gjort rätt. Som Semir skriver så är nog rätt många glada över att den blev såld förutom mig
Som vissa påpekat oxå så var det sååååååååå skönt att betala av på banklånet, vuxenpoängen får jag väl se som en bonus hehe.
Gurra: Fyfan va nice, då vet jag att bilens nya ägare följer exakt samma linje som jag gjorde när jag byggde bilen
Linus: VTi.n var bara min bus/fritidsbil eftersom jag har LSi.n. Men som du säger så kommer säkerligen suget tillbaka senare, vi får se.
Alfahannen: Jag tycker det kjolpaketet som man får med plus den lite styvare fjädringen osv gör det helt klart värt att satsa på en ATS. Om jag nu går och köper en ATS ska den inte brutalsänkas utan det ska fortfarande vara en glidare, den ska bara va lite lägre än original och med andra snygga fälgar. Det behöver inte vara 10" kromfälgar, men ja...18" iaf
Eisen: Jepp...möjligheterna äro oändliga...typ
Tack allihop, jag är riktigt nöjd över att ha fått sålt den. Jag har inte saknat den en sekund och jag tycker som sagt att det är skönare att åka LSi.n numer så det är ju bara ännu mer bevis för att jag har gjort rätt. Som Semir skriver så är nog rätt många glada över att den blev såld förutom mig
Gurra: Fyfan va nice, då vet jag att bilens nya ägare följer exakt samma linje som jag gjorde när jag byggde bilen
Linus: VTi.n var bara min bus/fritidsbil eftersom jag har LSi.n. Men som du säger så kommer säkerligen suget tillbaka senare, vi får se.
Alfahannen: Jag tycker det kjolpaketet som man får med plus den lite styvare fjädringen osv gör det helt klart värt att satsa på en ATS. Om jag nu går och köper en ATS ska den inte brutalsänkas utan det ska fortfarande vara en glidare, den ska bara va lite lägre än original och med andra snygga fälgar. Det behöver inte vara 10" kromfälgar, men ja...18" iaf
Eisen: Jepp...möjligheterna äro oändliga...typ
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Lite gammal tråd kanske men jag vill bara inspirera Dani till en nice ATS...
De kan bli riktigt snygga med rätt tillbehör. Och då har jag ändå inte tagit steget än till att byta avgas och grenrör.

De kan bli riktigt snygga med rätt tillbehör. Och då har jag ändå inte tagit steget än till att byta avgas och grenrör.

Senast redigerad av basdanne den 24 september 2007, 11:49, redigerad totalt 1 gånger.
//Daniel Sundqvist
Nu: Accord Executive & Type-S i samma bil... typ -04:a
Volvo V70II 2,4D -08:a
Tidigare:
Accord Coupé -94:a
Toyota Carina E -92:a
Nissan Prairie -87:a
Nu: Accord Executive & Type-S i samma bil... typ -04:a
Volvo V70II 2,4D -08:a
Tidigare:
Accord Coupé -94:a
Toyota Carina E -92:a
Nissan Prairie -87:a
- Dani
- Kontakt:
Jag har fortfarande ingen annan bil i åtanke men problemet är att eftersom jag pendlar till jobbet så skulle jag inte köra den så mkt så det känns som att även den skulle bli en Sommarbil och inte året runt. Jag tvekar därför på om jag ska köpa en, hade jag jobbat i stan hade jag sålt LSi.n och bara haft en ATS men som det är nu...vettefan.
Btw...mocha svart eller vad den heter är jävligt het, börjar gilla den mer än den blåa faktiskt.
Btw...mocha svart eller vad den heter är jävligt het, börjar gilla den mer än den blåa faktiskt.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Dani
- Kontakt:
Nog för att Hondas Diesel e jävligt nice men någonstans får man fan dra gränsen, någon ATS diesel lär det aldrig bli
Om det nu överhuvudtaget går att få dvs.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
En Accord diesel med lite småtrim lär ge runt 180-190hk, och runt 450Nm. Slö lär den knappast bli.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Fråga Christer på Rosenholtz om Honda i England & deras Accord Diesel :whistling:
Ska få tummen ur & lämna in bilen i veckan kanske så har vi en nymasserad diesel du kan få prova när jag kommer ner
Ska få tummen ur & lämna in bilen i veckan kanske så har vi en nymasserad diesel du kan få prova när jag kommer ner
Antonio Pozzi
-
Tommie Blomqvist
Visst är det läskigt när man en dag inte orkar med att behöva njurbälte för en resa till jobbet, samt ett par Peltorlurar med inbyggd radio för att ens höra musiken pga allt dånande 
Har samma åldersfaktor numera, jag orkar inte ens köra aktivt till arbetet längre utan håller höger körfält och rullar på i mina 90km/t.
Dock kommer ett sug efter oväsen och strykjärns väghållning, men det går över efter ett par dagar
Jag anser att var sak har sin tid.
Har samma åldersfaktor numera, jag orkar inte ens köra aktivt till arbetet längre utan håller höger körfält och rullar på i mina 90km/t.
Dock kommer ett sug efter oväsen och strykjärns väghållning, men det går över efter ett par dagar
Jag anser att var sak har sin tid.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist