Vad är skillnaden mellan dessa 2 modeller?
lista på
accord type-s vs accord 2.4
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
-
Malkolm
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Inredningsfärger och kjolpaket. Sportchassi satt på Type-s 06-07, sista årsmodell -08 hade alla accorder sportchassi.
Den största skillnaden på accorderna är faceliften som kom -06.
Den största skillnaden på accorderna är faceliften som kom -06.
Senast redigerad av Malkolm den 13 september 2008, 15:04, redigerad totalt 1 gånger.
Ok så en accord 2.4 och en type-s båda från tex 06 är egentligen exakt samma bil förutom kosmetiska skillnader
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
när du ändå är igång så kan jag passa på o fråga hur det är med ET på accorderna... passar CTR fälgar på accorden?
vad var standardutrustning på 06or och vad var tilläggs?
tex farthållare, klima vs ac osv
vad var standardutrustning på 06or och vad var tilläggs?
tex farthållare, klima vs ac osv
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
-
Malkolm
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
ET55 på 7" tror jag(inte helt säker). Det mesta som är safe att köra är 8" ET45, mindre ET kan bli jobbigt. Ja, STR fälgar blir jättebra.
Jag kan inte allt om utrustning, men detta är lite av det jag har:
*Klima, dubbel
*Regnsensor auto
*stolsvärme
*farthållare
*VSA, antisladd
*elhissa
*fjärrstyrt centrallås med öppning till bagageluckan via en knapptryckning
*en massa airbags överallt, gardiner, stolar ratt osv..
*färddator
*stereo med hyfsat ljud och i cd:n kan du mata in 6st cdskivor.
*utetemp.mätare
*mittarmstöd fram som är justerbart fram & bakåt, hur skönt som helst!
*ställbar ratt i alla leder
*fabrikstonade rutor i Bronze
Jag kan inte allt om utrustning, men detta är lite av det jag har:
*Klima, dubbel
*Regnsensor auto
*stolsvärme
*farthållare
*VSA, antisladd
*elhissa
*fjärrstyrt centrallås med öppning till bagageluckan via en knapptryckning
*en massa airbags överallt, gardiner, stolar ratt osv..
*färddator
*stereo med hyfsat ljud och i cd:n kan du mata in 6st cdskivor.
*utetemp.mätare
*mittarmstöd fram som är justerbart fram & bakåt, hur skönt som helst!
*ställbar ratt i alla leder
*fabrikstonade rutor i Bronze
det med cdväxlare skulle jag gärna vilja veta hur det är på type-s 06or... bara kunna ha en audio skiva är lite drygt... nån som kopplat in ipod eller nått till originalstereo?
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
-
Malkolm
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Det ser ut som vilken enkel cdspelare som helst, men man kan mata in 6cdskivor 
Jag har för mig att det finns en ipod-tillbehör att köpa för ca 2-2500kr hos honda. kolla på Honda Access så borde du hitta den.
Jag har för mig att det finns en ipod-tillbehör att köpa för ca 2-2500kr hos honda. kolla på Honda Access så borde du hitta den.
nått tips på bra accord forum? gärna som speglar svenska type-s:erna
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Inga tips på Accord forum men följer den här tråden med intresse då jag precis köpt en 2.4 ex. Accord...IOF en -05 men med Sportchassi och mängder med utrustning...Satte precis på nya hjul med, 18*7.5 med ET45, 225/40-18infra skrev:nått tips på bra accord forum? gärna som speglar svenska type-s:erna
-
PatrikGBG
- Inlägg: 702
- Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
- Ort: Svankällan
det står ju på stereon om man har växlare.
malkolms bil har extrautrustning utöver standard.
malkolms bil har extrautrustning utöver standard.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
-
M Scotte
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Listan Malkolm skrev är standradutr på Type S LE.
KristeR: Du har också CD-växlare
KristeR: Du har också CD-växlare
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
PatrikGBG
- Inlägg: 702
- Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
- Ort: Svankällan
standard på Type S ja.
men eftersom Tupe S ej är en standardbil, så är det ej standard.
bara för att klargöra
men eftersom Tupe S ej är en standardbil, så är det ej standard.
bara för att klargöra
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Nja, jag har inte cd-växlare vad det verkar som. För det skulle bara vara att mata på med fler skivor då va... är det så så funkar det inte i vår bil i alla fall.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
- Joakim Olsson
- Inlägg: 152
- Blev medlem: 25 juli 2004, 03:13
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
- Ort: Staffanstorp
Type-S har väl mindre lull-lull av något slag? Vore ju konstigt annars om man får samma som 2.4 EXE + kjolpaket + fetare fälgar, fast till ett lägre pris...infra skrev:Ok så en accord 2.4 och en type-s båda från tex 06 är egentligen exakt samma bil förutom kosmetiska skillnader
Har du CD-växlare i bilen skall det finnas en "Load-knapp" till vänster om inmatningen.Krister skrev:Nja, jag har inte cd-växlare vad det verkar som. För det skulle bara vara att mata på med fler skivor då va... är det så så funkar det inte i vår bil i alla fall.
Samt att du har ikoner 1-6 med skivor högst upp i displayen...
Klargjorde jag något eller förvirrade mest?
-
Malkolm
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
krister: du köpte din bil beggad va? då kanske dem har bytt stereon i din. Man vet aldrig vad man får när man köper beggad..
Förövrigt så kom jag ihåg nu när du nämnde det Jocke, en TypeS är som en vanlig 2,0 i utrustning, dvs har tex ingen taklucka och jag har för mig att det är svårt att få helskinn och lite såna grejer.
Scotte: vad mer ingår i LimitedEdition?
Förövrigt så kom jag ihåg nu när du nämnde det Jocke, en TypeS är som en vanlig 2,0 i utrustning, dvs har tex ingen taklucka och jag har för mig att det är svårt att få helskinn och lite såna grejer.
Scotte: vad mer ingår i LimitedEdition?
-
M Scotte
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Såg inte att din bil var en -07 Krister. CDvxl ingår bara i SE.
Vad som ingår i SE är stora ljudpaketet, rökfärgat krom i handtag etc. Tonade rutor på tourer, elbaklucka etc.
En Type S är som en 2.0 sport förutom det som ingår exteriört, motor för Type S och ovanstående.
Vad som ingår i SE är stora ljudpaketet, rökfärgat krom i handtag etc. Tonade rutor på tourer, elbaklucka etc.
En Type S är som en 2.0 sport förutom det som ingår exteriört, motor för Type S och ovanstående.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Malkolm: Den är så orginal det bara går, den gick som demobil nere i malmö tills jag köpte den. Misstänker iofs att en säljare mer haft den som sin tjänstebil då det var en massa nummer programmerade i blåtandshandsfree´n. Sen skulle jag nog märke om det satt en t.ex. Pioneer och inte den orginalstereo som sitter i.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10