F1-tråden anno 2009
Vet inte. Ryktet som går är att Alonso redan skrivit på för 2011, med option på att börja redan 2010 ifall Kimi inte presterar.
Hur mycket som verkligen är sant om allt som skrivits om Kimis bristande motivation vet jag inte.
Men Lucas kroppsspråk börjar få mig att tro att det ligger nåt i det
Jämför med denna bild

Hur mycket som verkligen är sant om allt som skrivits om Kimis bristande motivation vet jag inte.
Men Lucas kroppsspråk börjar få mig att tro att det ligger nåt i det
Jämför med denna bild

Antonio Pozzi
Ska bli intressant och se om denna dubbel diffusern ska göra att Ferrari blir konkurrenskraftiga.
Dock tar det några race innan man reder ut nya saker ändå så jag tror inte det sker nåt över en natt.
Sen är det faktiskt jävligt kul och spännande att Redbull och kanske t.o.m Toyota hänger på i år.
Men jag inte att varken Mclaren eller Ferrari kommer sluta på topp 3 i år.
Dock tar det några race innan man reder ut nya saker ändå så jag tror inte det sker nåt över en natt.
Sen är det faktiskt jävligt kul och spännande att Redbull och kanske t.o.m Toyota hänger på i år.
Men jag inte att varken Mclaren eller Ferrari kommer sluta på topp 3 i år.
Senast redigerad av YASH den 26 april 2009, 22:46, redigerad totalt 1 gånger.
Only M Matters
Nu är det ju inte dubbeldiffusorn i sig som kommer att göra skillnad för de andra teamen. Man måste ju bygga om resten av bilen för att harmonisera med den.
Detta skall enligt rykten vara dragen i Ferraris nya bil:
1. a change in geometry of the front suspension; the upper wishbones will be now placed much lower
2. a new floor
3. a DD diffuser. It will not be similar to the ones of toyota and williams. It's more like a triple deck diffuser in the shape of DD diffuser
4. changes to the rear suspension
5. a new KERS cooling solution
6. change in the seating position of the driver
Detta skall enligt rykten vara dragen i Ferraris nya bil:
1. a change in geometry of the front suspension; the upper wishbones will be now placed much lower
2. a new floor
3. a DD diffuser. It will not be similar to the ones of toyota and williams. It's more like a triple deck diffuser in the shape of DD diffuser
4. changes to the rear suspension
5. a new KERS cooling solution
6. change in the seating position of the driver
Antonio Pozzi
Ja lika bra Ferrari och Mclaren lägger ner året och börjar bygga för nästa års bil för så här som Brawn piskar lär ingen komma ikapp.
Om jag hade vart bland de gubbarna på Honda i Japan som fattat beslutet att sälja teamet för 1 hade jag skrivit mitt avgångsbrev, testamente och hoppat ner ifrån högsta våningen. :wallbash:
Resultat Spaninens GP
1. Button Brawn
2. Barrichello Brawn
3. Webber, RBR
4. Vettel, RBR
5. Alonso, Renault
6. Massa, Ferrari
Ställningen 2009
01 Brawn-Mercedes 68
02 RBR-Renault 38.5
03 Toyota 26.5
04 McLaren-Mercedes 13
05 Renault 9
06 BMW Sauber 6
07 Ferrari 6
08 Williams-Toyota 4.5
09 STR-Ferrari 4
Ställningen 2009
01 Jenson Button 41
02 Rubens Barrichello 27
03 Sebastian Vettel 23
04 Mark Webber 15.5
05 Jarno Trulli 14.5
06 Timo Glock 12
07 Lewis Hamilton 9
08 Fernando Alonso 9
09 Nick Heidfeld 6
10 Nico Rosberg 4.5
Om jag hade vart bland de gubbarna på Honda i Japan som fattat beslutet att sälja teamet för 1 hade jag skrivit mitt avgångsbrev, testamente och hoppat ner ifrån högsta våningen. :wallbash:
Resultat Spaninens GP
1. Button Brawn
2. Barrichello Brawn
3. Webber, RBR
4. Vettel, RBR
5. Alonso, Renault
6. Massa, Ferrari
Ställningen 2009
01 Brawn-Mercedes 68
02 RBR-Renault 38.5
03 Toyota 26.5
04 McLaren-Mercedes 13
05 Renault 9
06 BMW Sauber 6
07 Ferrari 6
08 Williams-Toyota 4.5
09 STR-Ferrari 4
Ställningen 2009
01 Jenson Button 41
02 Rubens Barrichello 27
03 Sebastian Vettel 23
04 Mark Webber 15.5
05 Jarno Trulli 14.5
06 Timo Glock 12
07 Lewis Hamilton 9
08 Fernando Alonso 9
09 Nick Heidfeld 6
10 Nico Rosberg 4.5
Senast redigerad av YASH den 10 maj 2009, 19:43, redigerad totalt 1 gånger.
Only M Matters
En chans på titeln har dom inte. Den tar Red Bull alla gånger. Men Ferrari tog stora kliv (störst av alla) närmare Brawn idag. Idag var man ca 3 tiondelar bakom. Samma bil kör man i Monaco & sedan kommer en uppdaterad version igen till Turkiet.
Så att dubbeldiffusorn inte har gett Brawn ett övertag är skitsnack. Innan sista tankningen strulade för Massa var han 3 sek bakom Button. Så dålig kan man inte beskylla bilen för att vara.
Så att dubbeldiffusorn inte har gett Brawn ett övertag är skitsnack. Innan sista tankningen strulade för Massa var han 3 sek bakom Button. Så dålig kan man inte beskylla bilen för att vara.
Antonio Pozzi
Jo, Ferrari tog skit stora kliv, de fick 3p medan Brawn tog 18p. Och jävligt korkat av en så stor stall som Ferrari att inte tanka tillräckligt med soppa till stackars MassaAntonio skrev:En chans på titeln har dom inte. Den tar Red Bull alla gånger. Men Ferrari tog stora kliv (störst av alla) närmare Brawn idag. Idag var man ca 3 tiondelar bakom. Samma bil kör man i Monaco & sedan kommer en uppdaterad version igen till Turkiet.
Ja, ska RBR komma ikapp och förbi gäller det att det går jävligt bra för dem resten av säsongen. Jag tror det blir jämt, men Brawn drar det längsta strået.
Only M Matters
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Glöm inte att de första 8 tar poäng Yash, du skrev bara topp 6 
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Varför har du så svårt för att se klarsynt Antonio? Är det en helt orimlig tanke, utifrån vad resultattavlan säger, att Brawn kommer plocka hem serien? Anser du att dem kommer bli frånåkta i alla resterande tävlingar? För det är vad som måste ske om dem inte ska vinna.Antonio skrev:En chans på titeln har dom inte. Den tar Red Bull alla gånger. Men Ferrari tog stora kliv (störst av alla) närmare Brawn idag. Idag var man ca 3 tiondelar bakom. Samma bil kör man i Monaco & sedan kommer en uppdaterad version igen till Turkiet.
Yash: Tror du man knyter näven, när man jobbar på Honda och ser hur man fortfarande pröjsar feta summor, utan att få sätta sitt namn på produkten som under skalet är signerad Honda. =(
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Jo, Ferrari tog skit stora kliv, de fick 3p medan Brawn tog 18p. Och jävligt korkat av en så stor stall som Ferrari att inte tanka tillräckligt med soppa till stackars MassaYASH skrev:<!--quoteo(post=545997:date=10 May 2009, 20:41:07:name=Antonio)--><div class='quotetop'>QUOTE(Antonio 4 10 May 2009, 20:41:07) <a href="index.php?act=findpost&pid=545997"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->En chans på titeln har dom inte. Den tar Red Bull alla gånger. Men Ferrari tog stora kliv (störst av alla) närmare Brawn idag. Idag var man ca 3 tiondelar bakom. Samma bil kör man i Monaco & sedan kommer en uppdaterad version igen till Turkiet.
Ja, ska RBR komma ikapp och förbi gäller det att det går jävligt bra för dem resten av säsongen. Jag tror det blir jämt, men Brawn drar det längsta strået.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Med framsteg pratar vi givetvis bilens fart. För det andra så är det väldigt troligt att en felande tankrigg såg till att inte tillräckligt med bränsle kom i. Inte ett räknefel från Ferraris sida.
Senast redigerad av Antonio den 10 maj 2009, 23:12, redigerad totalt 1 gånger.
Antonio Pozzi
Klarsynt & klarsynt.M Scotte skrev:Varför har du så svårt för att se klarsynt Antonio? Är det en helt orimlig tanke, utifrån vad resultattavlan säger, att Brawn kommer plocka hem serien? Anser du att dem kommer bli frånåkta i alla resterande tävlingar? För det är vad som måste ske om dem inte ska vinna.
Brawn har skaffat sig ett poängövertag enbart pga av att konkurenterna varit handikappade i början. Det råder ett politiskt rävspel just nu i F1. Tror det är en stor del i att dubbeldiffusorn blev godkänd. Mosley såg sin chans att spräcka FOTA. Nu är budgettaket debatten inför nästa år. Alltid är det nåt.
Nu verkar det dock som Mosley ska träffa FOTA och diskutera. Det är andra än Ferrari som inte ställer upp på reglerna kring detta tak med olika regler osv. BMW, och nu senast även Toyota som säger att man drar sig ur om det blir av.
Men ang mästerskapet ja, jag tror inte Brawn kommer att hänga med. De har skaffat sig övertaget medans de andra har fått jaga ikapp.
Red Bull har en bil som är näst intill lika snabb som Brawn och som dessutom har stora uppdateringar på g. Uppdateringar som jag är rätt säker på kommer få dem att segla upp i toppen och jag tror inte nån annan kommer att nå dem. Newey har gjort en otroligt inovativ bil. Bakvagnen tror jag de flesta kommer att titta på inför nästa år. Galet tight.
Sen tror jag att Ferrari om 2-3 lopp kommer att hitta tillbaka. Bilen som man kom med till Spanien var en interimlösning. De kommer en uppdaterad bil till Turkiet med en mer riktig dubbeldiffusor bland annat.
Tar vi Spaniens GP idag o tittar på vad som har hänt så hade Brawn idag ett nytt paket på sin bil även dom. Ett paket som sägs ha gett dem 4 tiondelar. Ferrari låg säkerligen 8 tiondelar efter Brawn inför Spanien. Till Spanien har man tagit in dessa plus lite till. Idag var man 2-3 tiondelar bakom i ren racefart.
Med tanke på de resurser teamet har och de uppdateringar som kommer så tror jag att man tar in detta inom några lopp. Brawn tror jag inte har lika mkt potential i "rockärmen" så att säga. De måste koncentrera sig på att rädda de poäng som räddas kan mot slutet och hoppas att deras övertag räcker.
Renault och McLaren är andra stall med stora resurser. Större än vad Brawn har idag. Frågan är hur mkt Honda hann göra färdigt i form av planerade uppdateringar för bilen under året. Kan bli svettigt för Brawn att utveckla bilen mkt annars med tanke på att de skulle skära ner & sparka folk.
Antonio Pozzi
-
M Scotte
- Kontakt:
Då tolkar jag det som att enligt dina beräkningar kommer inte Brawn placera sig bättre än top 6 i resterande del av tävlingen? För allt bättre än så kommer ge dem en placering i toppen.
Vad Ferrari gör eller inte känns faktiskt som det kvittar, gammal klyscha men Action talks, bullshit walks. Och hitintills har Ferrari "gått".
Vad Ferrari gör eller inte känns faktiskt som det kvittar, gammal klyscha men Action talks, bullshit walks. Och hitintills har Ferrari "gått".
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Vad jag tror är att Vettel kommer att få en bil som kommer att kunna vinna det mesta inom några lopp.
Jag tror att andra stall, bland annat Ferrari kommer att ta platserna bakom Red Bull.
Button har "bara" 18 poängs övertag på Vettel efter 5 lopp. Vettel blev påkörd och missade 6 poäng i Australien. Idag blev han uppehållen av Massa. Så dessa 18 har redan nu kunnat vara mindre. Det är 12 lopp kvar. Button kommer säkerligen också att bli påkörd/bryta osv.
18 poäng har man inte vunnit VM på efter 5 lopp.
25 poängsövertag efter halva året har folk hämtat in tidigare & vi är inte halvvägs ännu. Så poäng kan hämtas upp ganska snabbt.
Kul att se att andra också vänder kappan efter vinden. Det nya poängsystemet med 10-8-6-5-4-3-2-1 kom till pga av att F1 var så trist när Schumi gjorde de trist att titta.
Idag går Button ut & säger att han vill ha tillbaka 10 och 6 till tvåan.
I wounder why....
Jag tror att andra stall, bland annat Ferrari kommer att ta platserna bakom Red Bull.
Button har "bara" 18 poängs övertag på Vettel efter 5 lopp. Vettel blev påkörd och missade 6 poäng i Australien. Idag blev han uppehållen av Massa. Så dessa 18 har redan nu kunnat vara mindre. Det är 12 lopp kvar. Button kommer säkerligen också att bli påkörd/bryta osv.
18 poäng har man inte vunnit VM på efter 5 lopp.
25 poängsövertag efter halva året har folk hämtat in tidigare & vi är inte halvvägs ännu. Så poäng kan hämtas upp ganska snabbt.
Kul att se att andra också vänder kappan efter vinden. Det nya poängsystemet med 10-8-6-5-4-3-2-1 kom till pga av att F1 var så trist när Schumi gjorde de trist att titta.
Idag går Button ut & säger att han vill ha tillbaka 10 och 6 till tvåan.
Senast redigerad av Antonio den 10 maj 2009, 23:53, redigerad totalt 1 gånger.
Antonio Pozzi
- Dani
- Kontakt:
Jag tycker oxå att det gamla poängsystemet var bättre, man ska ju känna att det ger något att vinna ett lopp. 2p skillnad är ingenting ju.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Personligen tror jag att om Ferrari slutar göra spaghetti av sin race management så kommer de och Red Bull slåss rejält då Ferrari börjar få bra fart. Tror dock Button och Brawn kommer kunna hålla undan och ta hem det.
-
Tommie Blomqvist
Läste idag på BBC att Ferrari kanske inte fortsätter efter årets säsong.
Fiat haltar väl med pengar generellt och vill bygga EU-GMmini och jag tror att man vill lägga pengar på annat än motorsport kanske?
Iofs är det väl rykten som så mycket annat, men budgettaken som man vill föra in kan ju rädda F1 serien. Men när man inte kan betala till sig segern iform av utrustning och mest personal så tror jag utjämningen i konstruktörs VM och förarVM kan komma att se helt annorlund 2010 än senaste 8åren inom F1.
Sen om det är bra eller anus att F1 får nya regler som hindrar utvecklingen får man väl bedömma själv.
Fiat haltar väl med pengar generellt och vill bygga EU-GMmini och jag tror att man vill lägga pengar på annat än motorsport kanske?
Iofs är det väl rykten som så mycket annat, men budgettaken som man vill föra in kan ju rädda F1 serien. Men när man inte kan betala till sig segern iform av utrustning och mest personal så tror jag utjämningen i konstruktörs VM och förarVM kan komma att se helt annorlund 2010 än senaste 8åren inom F1.
Sen om det är bra eller anus att F1 får nya regler som hindrar utvecklingen får man väl bedömma själv.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Ekonomiskt går Ferrari som aldrig förr. Styrelsen hos Ferrari har möte idag där man diskuterar bland annat F1.
Men hotet att bojkotta har inget med bristen av pengar att göra.
Ferrari är emot det snabba införandet av Budgettak (OBS, inte emot ett budgettak, men att det ska ske redan till 2010) och den största invändningen har man mot att det enligt förslaget för 2010 kommer att tillåtas dubbla reglementen beroende på om man använder sig av budgettaket eller inte.
Ferrari är inte ensamma om att bojkotta F1 inför 2010 om förslaget blir verklighet.
FOTA vill träffa Mosley innan nästa lopp för att diskutera detta.
Ansökningtiden för att anmäla sitt stall för 2010 går ut sista maj.
Anmälda kommer då bara Williams, Brawn och Force India att vara.
Här är stallen som rent ut sagt att man inte ställer upp med dubbelreglementet 2010:
1. Ferrari
2. Toyota
3. Mclaren
4. RedBull
5. Torro Rosso
6. BMW Sauber
7. Renault
Ett F1 utan ovanstående med en del nya stall kommer att bli en riktig blåbärsserie. Bernie flaggar redan nu för att det förslaget angående budgettaket & dubbelreglementet skall ses över.
Jag tror och hoppas att Ferrari synar Mosley & FIA och meddelar sitt urtåg i eftermiddag.
Ferrari säger att LeMans 24H och sådant skulle ersätta deras motorsportsatsning.
Men hotet att bojkotta har inget med bristen av pengar att göra.
Ferrari är emot det snabba införandet av Budgettak (OBS, inte emot ett budgettak, men att det ska ske redan till 2010) och den största invändningen har man mot att det enligt förslaget för 2010 kommer att tillåtas dubbla reglementen beroende på om man använder sig av budgettaket eller inte.
Ferrari är inte ensamma om att bojkotta F1 inför 2010 om förslaget blir verklighet.
FOTA vill träffa Mosley innan nästa lopp för att diskutera detta.
Ansökningtiden för att anmäla sitt stall för 2010 går ut sista maj.
Anmälda kommer då bara Williams, Brawn och Force India att vara.
Här är stallen som rent ut sagt att man inte ställer upp med dubbelreglementet 2010:
1. Ferrari
2. Toyota
3. Mclaren
4. RedBull
5. Torro Rosso
6. BMW Sauber
7. Renault
Ett F1 utan ovanstående med en del nya stall kommer att bli en riktig blåbärsserie. Bernie flaggar redan nu för att det förslaget angående budgettaket & dubbelreglementet skall ses över.
Jag tror och hoppas att Ferrari synar Mosley & FIA och meddelar sitt urtåg i eftermiddag.
Ferrari säger att LeMans 24H och sådant skulle ersätta deras motorsportsatsning.
Antonio Pozzi
-
Tommie Blomqvist
Som sagt, vi får se vem som bestämmer i F1 världen, men om alla dom stallen skulle tacka för sig och dra vore inte F1 något så exklusivt som det är idag.
Tror dock att det kommer bli någon form av budgettak.
Något som endast snart fotbollen inte har.
Där man pratar om gigantiska summor, får ju nästa F1 att framstå som en lådbilsserie.
Tror dock att det kommer bli någon form av budgettak.
Något som endast snart fotbollen inte har.
Där man pratar om gigantiska summor, får ju nästa F1 att framstå som en lådbilsserie.
[b] Cybertuner[/b]
- Dani
- Kontakt:
Njae, jag tror att i omsättning så är Ferrari o co steget värre än de största klubbarna i Fotboll men skitsamma det har inte så jättemkt med tråden att göra 
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Nu får vi se om Mosley vågar stå fast vid sitt uttalande att F1 överlever utan Ferrari.
Ferrari ställer inte upp 2010 om man inte ser över reglerna igen. Återstår att se vilka av de andra teamen som följer efter officiellt nu.
Ferrari have announced that they will quit Formula One at the end of the 2009 season if a budget cap is introduced.
In an effort to cut costs in the sport, the International Automobile Federation (FIA) are planning to limit the amount teams can spend from 2010 onwards.
The proposal would mean those capped teams competing would be able to operate with far greater technical freedom than those with unlimited budgets.
Ferrari's board of directors met on Tuesday and decided that the team, who are the oldest and most successful in the sport, should no longer participate in F1.
"No F1 in 2010 if the rules do not change. Ferrari confirms its opposition to the new rules imposed by FIA and does not intend to register cars for the 2010 F1 world championship," a Ferrari statement said.
Ferrari ställer inte upp 2010 om man inte ser över reglerna igen. Återstår att se vilka av de andra teamen som följer efter officiellt nu.
Ferrari have announced that they will quit Formula One at the end of the 2009 season if a budget cap is introduced.
In an effort to cut costs in the sport, the International Automobile Federation (FIA) are planning to limit the amount teams can spend from 2010 onwards.
The proposal would mean those capped teams competing would be able to operate with far greater technical freedom than those with unlimited budgets.
Ferrari's board of directors met on Tuesday and decided that the team, who are the oldest and most successful in the sport, should no longer participate in F1.
"No F1 in 2010 if the rules do not change. Ferrari confirms its opposition to the new rules imposed by FIA and does not intend to register cars for the 2010 F1 world championship," a Ferrari statement said.
Antonio Pozzi
Jag tror att allt detta är lite spel för gallerian ifrån Ferrari, hela Ferrari's varumärke bygger på F1 och har gjort det sedan 50-talet. Så jag tror knappt att de lägger ner sin F1 verksamhet.
Only M Matters
Det tvivlar jag starkt på. Ett officiellt uttalande efter deras styrelsemöte. Lagt kort ligger. Inget de backar ifrån. Speciellt inte när de större teamen står bakom dem.
2004/5 var det ytterst nära att de blev en utbrytarserie. Kan ju hända igen.
De Ferrariforum jag kollat in säger samma sak. Alla fans stödjer detta & kommer att följa Ferrari till vilken racingserie de än väljer att lägga sin energi på om FIA inte skulle backa. Tycker det var oerhört kul att de mötte Mosleys uttalande på detta sätt
2004/5 var det ytterst nära att de blev en utbrytarserie. Kan ju hända igen.
De Ferrariforum jag kollat in säger samma sak. Alla fans stödjer detta & kommer att följa Ferrari till vilken racingserie de än väljer att lägga sin energi på om FIA inte skulle backa. Tycker det var oerhört kul att de mötte Mosleys uttalande på detta sätt
Antonio Pozzi
-
Tommie Blomqvist
Tror Mosley tar tillbaka det hela, och får höja taket ordentligt.
Dom stora stallen har flera hundra personer som jobbar för sina två bilar.
Det är ju riktigt stora företag som inte rymms inom den budgeten.
Tackar alla stallen som Antonio skrev tidigare för sig iom 400miljoner € så blir det inge F1 kvar. De kommer skapa ett massivt kaos i motorsportens finrum.
Dom stora stallen har flera hundra personer som jobbar för sina två bilar.
Det är ju riktigt stora företag som inte rymms inom den budgeten.
Tackar alla stallen som Antonio skrev tidigare för sig iom 400miljoner € så blir det inge F1 kvar. De kommer skapa ett massivt kaos i motorsportens finrum.
[b] Cybertuner[/b]
Det jag stör mig mest på är att det tycks vara så att mycket av de regler man sätter inom F1 inte är överrenskomna med teamen utan snarare utan teamen...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Button does it again idag på kvalet.
Plockar pole på sista varvet och visar att han kan pressa extra när det behövs!
Kimi körde mycket bra idag och fick en andra plats.
Barrichello stabilt tredje plats.
Ska bli intressant och se en Kersbil mot en NonKers imorgon göra upp innan första sväng.
Plockar pole på sista varvet och visar att han kan pressa extra när det behövs!
Kimi körde mycket bra idag och fick en andra plats.
Barrichello stabilt tredje plats.
Ska bli intressant och se en Kersbil mot en NonKers imorgon göra upp innan första sväng.
Senast redigerad av YASH den 23 maj 2009, 15:13, redigerad totalt 1 gånger.
Only M Matters
Finns inget och ta igen
Brawn verka vara överlägsna. de är fajten om andra platsen som blir tajt mellan Ferrari och RBR.
Only M Matters
-
M Scotte
- Kontakt:
Är det fortfarande helt orimligt att tro att Brawn plockar hem detta, när kommer Ferraris superbil släppas ut på banorna?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Vad var det för fel på den bilen Ferrari ställde upp med idag? Den var minst lika snabb i speed som Brawn. Då börja de med en bil som var över en sekund efter i pace.
I Turkiet kommer Ferraris diffusor med sin fulla utveckling så det kan ta ett stort kliv till. Till lika kommer säkert Red Bull att finna mer speed.
I vilket fall börjar Brawns försprång att hämtas in. Frågan är om de har resurserna att svara. Jag hoppas att Button behåller detta försprånget så att han vinner rättvist.
Det är ju först nu som alla spelar på lika vilkor.
Klantigt av Vettel idag. Spelade Button i händerna. Men det är 11 lopp kvar. Jag tror fortfarande att Brawn kommer att falla tillbaka under andra halvan av året.
I Turkiet kommer Ferraris diffusor med sin fulla utveckling så det kan ta ett stort kliv till. Till lika kommer säkert Red Bull att finna mer speed.
I vilket fall börjar Brawns försprång att hämtas in. Frågan är om de har resurserna att svara. Jag hoppas att Button behåller detta försprånget så att han vinner rättvist.
Klantigt av Vettel idag. Spelade Button i händerna. Men det är 11 lopp kvar. Jag tror fortfarande att Brawn kommer att falla tillbaka under andra halvan av året.
Antonio Pozzi
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Är det inget fel på bilen är det förarna eller teamet, problemet är ju att de fortfarande fick spö av Brawn.
Tror fortfarande Brawn kommer hålla undan och Ferrari kommer slåss med Red Bull och kanske ta ett par lopp men inte mästerskapet.
De vinnande teamen när säsongen är slut:
1. Brawn
2. Red Bull
3. Ferrari

Tror fortfarande Brawn kommer hålla undan och Ferrari kommer slåss med Red Bull och kanske ta ett par lopp men inte mästerskapet.
De vinnande teamen när säsongen är slut:
1. Brawn
2. Red Bull
3. Ferrari
-
M Scotte
- Kontakt:
Jag bara älskar bortförklaringarna som haglar, Ferrari har inte en chans i år, var god återkom nästa säsong, med nya friska tag!Antonio skrev:Vad var det för fel på den bilen Ferrari ställde upp med idag? Den var minst lika snabb i speed som Brawn. Då börja de med en bil som var över en sekund efter i pace.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92