Det här var inte riktigt vad man hade tänkt sig
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
det är inte så jobbigt att käka medicin resten av sitt liv.
jag har gjort det sedan jag var sju, kommer göra det tills jag dör. 4st tabletter per dygn.
det är ju likadant för de som har diabetes. som tar sprutor varje dag.
det blir en rutin, något i vardagen och till slut tänker man inte på det.
förens när man kommer till apoteket och ska betala för medicinen. jag köpte idag. 837.90kr kostade min medicin, håller i 1.5månader
Men det gör så jag inte får anfall. vilket gör att jag får köra bil, ha jobbet kvar osv.
jag har gjort det sedan jag var sju, kommer göra det tills jag dör. 4st tabletter per dygn.
det är ju likadant för de som har diabetes. som tar sprutor varje dag.
det blir en rutin, något i vardagen och till slut tänker man inte på det.
förens när man kommer till apoteket och ska betala för medicinen. jag köpte idag. 837.90kr kostade min medicin, håller i 1.5månader
Men det gör så jag inte får anfall. vilket gör att jag får köra bil, ha jobbet kvar osv.
Senast redigerad av NitraM den 26 november 2009, 16:16, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
fy fan vad tråkigt att läsa detta men tänker på dig o krya på dig
ibrahim georges
örebro
Snart en ep3 till :-)) bil nr 55 eller nått
Corolla kombi 03 brukis
Civic eg4 vit 92 såld
integra dc5 cw 02:a såld
ctr -04 såld
ctr -04 såld
crx v-tech -91 såld
corolla -92 såld
civic vti -92 såld
civic vti -97 såld
örebro
Snart en ep3 till :-)) bil nr 55 eller nått
Corolla kombi 03 brukis
Civic eg4 vit 92 såld
integra dc5 cw 02:a såld
ctr -04 såld
ctr -04 såld
crx v-tech -91 såld
corolla -92 såld
civic vti -92 såld
civic vti -97 såld
hypofysen är inget att leka med, den lilla saken laborerar mycke med hormoner.
Jag beklagar för en jobbig period, kan tänka mig det måste kännas psykiskt jobbigt och inte riktigt veta vad det ska bli av, jag blir själv nojjig nu när du berättar detta, jag fick själv huvudvärk och efter detta sett lite suddigt, mest när jag läser, men min huvudvärk kom efter ett hårt träningspass på gymmet och höll i sig 4 dagar, men min suddiga blick är kvar, men som sagt bara när jag läser.. så du har iaf lyckats påverka mina tankar ikväll!
krya på dig och jag håller både tummar o tår att allt blir bra snart igen!
Jag beklagar för en jobbig period, kan tänka mig det måste kännas psykiskt jobbigt och inte riktigt veta vad det ska bli av, jag blir själv nojjig nu när du berättar detta, jag fick själv huvudvärk och efter detta sett lite suddigt, mest när jag läser, men min huvudvärk kom efter ett hårt träningspass på gymmet och höll i sig 4 dagar, men min suddiga blick är kvar, men som sagt bara när jag läser.. så du har iaf lyckats påverka mina tankar ikväll!
krya på dig och jag håller både tummar o tår att allt blir bra snart igen!
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
Idag kom Malkolm hem till Västerås lassaret (han har ju legat på sjukhuset i Oskarshamn) så det blev ett besök hos sjuklingen.
Men va ska man säga, han var ju precis samma gamla vanliga pratglada Malkolm...borsett från hans ena öga då som helst inte ville titta på mig
I morgon skall jag vara färdtjänst åt honom, han hade tydligen massor av ärenden som väntar...haha! Kul att se dig igen kompis! Evelina hälsar!
Men va ska man säga, han var ju precis samma gamla vanliga pratglada Malkolm...borsett från hans ena öga då som helst inte ville titta på mig
I morgon skall jag vara färdtjänst åt honom, han hade tydligen massor av ärenden som väntar...haha! Kul att se dig igen kompis! Evelina hälsar!
Senast redigerad av Micke 16v den 27 november 2009, 21:46, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Läkarna har idag bestämt sig för att jag ska röntgas med en annan speciell röntgenapparat, och det blir troligen på måndagmorgon, dem är oroliga över om min tumör ligger och trycker på fler nerver inne i huvudet, så tills dess ska jag ligga kvar på sjukan för observation. Men jag har fått en kort permission imorgon så att vi kan gå och käka lite kebab 
- wahlsten
- Bil: FL5
- Namn: Kalle Wahlsten
mmm, tillberga kebab... 
Kalle Wahlsten
Honda Civic Type R FL5 -24
Tidigare Bilar:
Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Honda Civic Type R FL5 -24
Tidigare Bilar:
Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
- Rogge/AUTOMONTAGE
- Bil: XC70, 244, Husbil
- Namn: Roger "Rogge" Ohlsson
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 7 times
Shit.... hade hellre tryckt en Kebab med er :hungry: istället för att gå på bröllop imorr´n! :saythat:
Nästa tillfälle kan väl annonseras ut här
Nästa tillfälle kan väl annonseras ut här
Roger Ohlsson
0733200002
Kullen -14 1:03,0 EG
Sviesta -14 1:05,5 EG
M-torp -13 1:33,0 EG
Sturup -12 1:17,3 S40
G-åsen -10 1:16,8 EG
K-torp -09 1:15,4 S40
Lunda -09 1:25,6 EG
A-torp -06 2:05,4 Citroen
0733200002
Kullen -14 1:03,0 EG
Sviesta -14 1:05,5 EG
M-torp -13 1:33,0 EG
Sturup -12 1:17,3 S40
G-åsen -10 1:16,8 EG
K-torp -09 1:15,4 S40
Lunda -09 1:25,6 EG
A-torp -06 2:05,4 Citroen
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Magnetröntgen på måndag eller? Lägg ifrån dig siffnycklar och shismangylerna då bara. 
Håller tummarna. :thumbup:
Håller tummarna. :thumbup:
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
eko: du har troligtvis spänt dej i nackmuskulaturen, sidan av nacken, går blodkärl där som ger de symptom som du berättade om de blir klämda o eftersom det hände på träningen så är det rätt givet
så det är nog inte hypofysen för dej.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
-
tobbe__86
- Bil: Honda s2000 kraftwerks.
- Namn: Tobias Petersson
Då får du allt ta och äta lite för mig med dåmalkolm666 skrev:Läkarna har idag bestämt sig för att jag ska röntgas med en annan speciell röntgenapparat, och det blir troligen på måndagmorgon, dem är oroliga över om min tumör ligger och trycker på fler nerver inne i huvudet, så tills dess ska jag ligga kvar på sjukan för observation. Men jag har fått en kort permission imorgon så att vi kan gå och käka lite kebab
Tobias Petersson
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
skönt att de verkar lösa sig malki...
hypo-nu-vad-den-heter... kan man inte bara byta bort den mot en bra? typ som en läckande oem camseal på b16 till en fungerande eftermarknadsdito. Fast du är ju k-serie. Hm... sorry cannot relate. 
hoppas kebaba smaka.. lär vart mums om du legat med bara dropp några dagar.
hoppas kebaba smaka.. lär vart mums om du legat med bara dropp några dagar.
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Hej allihopa, nu är jag frisläppt ifrån sjukan
Fick besked av nevrologerna i Uppsala att jag slipper operation, min tumör ska försvinna av den medicinen jag äter. Men det kommer givetvis att vara massor med uppföljningar, provtagningar och röntgenbilder tas vart efter för att hålla koll på tumören. Min syn är nu helt återställd ifrån tidigare dubbelseende efter drygt en veckas medicinering, har ingen huvudvärk heller för den delen så det känns jättebra. Faktum är faktiskt att jag mår bra pch är PIGG av medicinen. Jag har inte kännt mig så här pigg på 2år, så det är jätteskönt att kunna vakna på morgonen och inte vara död som en säl, innan har jag konstant sovit 10-12h per natt och varit trött när jag vaknat, har ju givetvis testeat att sova mindre då folk säger att jag har sovit mig trött men då har jag bara varit ännu tröttare... Men nu är jag utvilad, pigg o fräsh efter 8h sömn. Och därmed föröker jag att skaffa mig andra vanor och vardagsrutiner, en liten sak som jag har ändrat på är att förut så har jag druckit sånhär drickyoghurt från arla "Yoggi-Jalla" för att få i mig socker på morgonen, men det beöver jag absolut inte göra längre så nu nöjer jag mig med lite juice, ett kokt ägg och en skinkmacka med grovtbröd. Så nu håller jag mig längre efter frukosten innan jag blir hungrig igen. Alltså fan vad små saker kan göra stora skillnader
Medicinerna jag äter heter Previdal och Hydrokortison, Previdalen ska ta bort/ner tumören och jag kommer förmodligen få äta den hela livet, men hydrokortison har jag knappt någon koll på varför jag äter, tror att det ska dämpa mina hormonvärden, men jag blir pigg av den iaf och mår bra.
På tal om något helt annat så gick min Mitsubitshi kombi igenom besiktningen idag så nu känns det som att jag har fått tillbaka min gamla trotjänare igen!
Fick besked av nevrologerna i Uppsala att jag slipper operation, min tumör ska försvinna av den medicinen jag äter. Men det kommer givetvis att vara massor med uppföljningar, provtagningar och röntgenbilder tas vart efter för att hålla koll på tumören. Min syn är nu helt återställd ifrån tidigare dubbelseende efter drygt en veckas medicinering, har ingen huvudvärk heller för den delen så det känns jättebra. Faktum är faktiskt att jag mår bra pch är PIGG av medicinen. Jag har inte kännt mig så här pigg på 2år, så det är jätteskönt att kunna vakna på morgonen och inte vara död som en säl, innan har jag konstant sovit 10-12h per natt och varit trött när jag vaknat, har ju givetvis testeat att sova mindre då folk säger att jag har sovit mig trött men då har jag bara varit ännu tröttare... Men nu är jag utvilad, pigg o fräsh efter 8h sömn. Och därmed föröker jag att skaffa mig andra vanor och vardagsrutiner, en liten sak som jag har ändrat på är att förut så har jag druckit sånhär drickyoghurt från arla "Yoggi-Jalla" för att få i mig socker på morgonen, men det beöver jag absolut inte göra längre så nu nöjer jag mig med lite juice, ett kokt ägg och en skinkmacka med grovtbröd. Så nu håller jag mig längre efter frukosten innan jag blir hungrig igen. Alltså fan vad små saker kan göra stora skillnader
Medicinerna jag äter heter Previdal och Hydrokortison, Previdalen ska ta bort/ner tumören och jag kommer förmodligen få äta den hela livet, men hydrokortison har jag knappt någon koll på varför jag äter, tror att det ska dämpa mina hormonvärden, men jag blir pigg av den iaf och mår bra.
På tal om något helt annat så gick min Mitsubitshi kombi igenom besiktningen idag så nu känns det som att jag har fått tillbaka min gamla trotjänare igen!
Senast redigerad av Malkolm den 7 december 2009, 22:28, redigerad totalt 1 gånger.
Underbart att läsa ditt sista inlägg ivarjefall. Skönt att höra att det verkar vara på rätt håll!
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket
http://www.boltis.se
Vector + Pilotpaket
http://www.boltis.se
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Härligt att höra Malkolm! 
Kul att den gamle Mitsun gick igenom med, trodde att den hade gjort sitt.
Kul att den gamle Mitsun gick igenom med, trodde att den hade gjort sitt.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Gött att höra grabben...
The Mitsu will never die...
The Mitsu will never die...
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Hydrokortison eller kortison i folkmun används ofta för att verka läkande, dämpa inflammationer och tex vidga luftrör. En biverkning kan vara att det tunnar ut slemhinnor och att man kan lägga på sig vätska och svullna upp lite.
Detta är bara ur huvudet... Kör en Googlesökning och läs på
Detta är bara ur huvudet... Kör en Googlesökning och läs på
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Härligt Malkolm!! Fan vad gött att höra 
Team222
HPC IRC CREW, SWEDEN
HPC IRC CREW, SWEDEN
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
Nice, skönt att komma ut från sjukan.
Neurologen i Uppsala, där har man hängt lite. Dom har koll på vad dom gör dom.
Hydrokortison är en klassiker att få om man har tumörer som trycker på nerver eller liknande. Jag fick det när jag hade en tumör i ryggen som klämde på nerver, dämpar inflammationen / svullnaden. Man brukar få jävligt bra aptit av kortison och detta i kombination med att man binder vatten gör att man brukar gå upp lite i vikt, men det försvinner direkt när man slutar äta det.
Neurologen i Uppsala, där har man hängt lite. Dom har koll på vad dom gör dom.
Hydrokortison är en klassiker att få om man har tumörer som trycker på nerver eller liknande. Jag fick det när jag hade en tumör i ryggen som klämde på nerver, dämpar inflammationen / svullnaden. Man brukar få jävligt bra aptit av kortison och detta i kombination med att man binder vatten gör att man brukar gå upp lite i vikt, men det försvinner direkt när man slutar äta det.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
Malkolm
Jo tack, jag äter som en häst, är hungrig nästan hela tiden och äter 4ggr per dag, men jag försöker verkligen att hålla nere storleken på portionerna.
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Gör man som man "ska" så ska man äta 5-6 mål om dan, så nej du äter inte oftamalkolm666 skrev:Jo tack, jag äter som en häst, är hungrig nästan hela tiden och äter 4ggr per dag, men jag försöker verkligen att hålla nere storleken på portionerna.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
-
Malkolm
Tack alla 
Dani: Fixar du 6 kebaber varje dag? Jag menar att jag äter 4 ordentliga måltider varje dag och jag är hungrig mellan dem, skulle kunna äta större portinoner och ännu oftare, men nånstans måste man dra gränsen ju
Dani: Fixar du 6 kebaber varje dag? Jag menar att jag äter 4 ordentliga måltider varje dag och jag är hungrig mellan dem, skulle kunna äta större portinoner och ännu oftare, men nånstans måste man dra gränsen ju