Hej allihopa, nu är jag frisläppt ifrån sjukan
Fick besked av nevrologerna i Uppsala att jag slipper operation, min tumör ska försvinna av den medicinen jag äter. Men det kommer givetvis att vara massor med uppföljningar, provtagningar och röntgenbilder tas vart efter för att hålla koll på tumören. Min syn är nu helt återställd ifrån tidigare dubbelseende efter drygt en veckas medicinering, har ingen huvudvärk heller för den delen så det känns jättebra. Faktum är faktiskt att jag mår bra pch är PIGG av medicinen. Jag har inte kännt mig så här pigg på 2år, så det är jätteskönt att kunna vakna på morgonen och inte vara död som en säl, innan har jag konstant sovit 10-12h per natt och varit trött när jag vaknat, har ju givetvis testeat att sova mindre då folk säger att jag har sovit mig trött men då har jag bara varit ännu tröttare... Men nu är jag utvilad, pigg o fräsh efter 8h sömn. Och därmed föröker jag att skaffa mig andra vanor och vardagsrutiner, en liten sak som jag har ändrat på är att förut så har jag druckit sånhär drickyoghurt från arla "Yoggi-Jalla" för att få i mig socker på morgonen, men det beöver jag absolut inte göra längre så nu nöjer jag mig med lite juice, ett kokt ägg och en skinkmacka med grovtbröd. Så nu håller jag mig längre efter frukosten innan jag blir hungrig igen. Alltså fan vad små saker kan göra stora skillnader
Medicinerna jag äter heter Previdal och Hydrokortison, Previdalen ska ta bort/ner tumören och jag kommer förmodligen få äta den hela livet, men hydrokortison har jag knappt någon koll på varför jag äter, tror att det ska dämpa mina hormonvärden, men jag blir pigg av den iaf och mår bra.
På tal om något helt annat så gick min Mitsubitshi kombi igenom besiktningen idag så nu känns det som att jag har fått tillbaka min gamla trotjänare igen!