lowpass skrev:Tjena!
Jag har nog fått en helgalen idé, brukar alltid åka till elmia för att se mässan över påskhelgerna.
Nu tycker jag att min lilla ep3 börjar bli så fin, så att man vill nästan att den ska stå där i ett hörn med de andra hondorna. Är detta helt omöjligt? jag menar, finns väl en del bilar där som används i vardagen också.
Några som ställt ut härifrån tidigare som har koll?
Eller drömmer jag för mycket nu?
/Agge
Jag har stått där två gånger. En gång som privatperson och en gång i klubbmonter och ska jag vara ärlig så ligger det till såhär. För att stå som privatperson ska du antingen 1. Ha ett namn för sig. 2. rida på något nytt och häftigt (stance, drifting, etc). 3. Ha gjort så många modifieringar till din bil som möjligt, spelar mindre roll vad.
Hur som helst så är det redan för sent, dom mest energiska utställarna skickade in sina förfrågningar redan förra året och jag tror att nästan alla platser är tagna.
Ska du stå i klubbmonter är det betydligt lägre krav på bilen, men samtidigt så behöver man då hitta en klubb/företag som är villiga att pröjsa din plats och omkostnader istället vilket också kan vara ett bekymmer.
Det lämnar det till alternativ 3. Där är alltid sista minuten-avhopp... Dom platserna brukar distribueras genom att det rings runt lite akut till välkända byggare som ställer upp med extrabil eller känner någon som känner någon osv. Elmia brukar vara väldigt poppis så dom platserna brukar också gå tämligen fort och enkelt.
Jag vill verkligen inte krossa några drömmar här utan mest informera om vilket enormt event Elmia är för en stor del av våra bilintresserade i detta land och där är många som kämpar om platserna. Det är också så att besökare idag kräver oerhört mycket av en bil för att överhuvudtaget vända huvudet en gång extra. Bara så man har det i åtanke.
Mitt tips är att jobba på med bilen och sikta in dig på 2015 istället, för då är du väl förberedd och ute i tid.
Mvh/Marcus