Spamtråd
- Bullet---
- Bil: Honda Civic EG K20
- Namn: Andre´ Seppä Fritz
Har märkt samma grej, hela internet har bestämts sig för att göra Honda som ett skämt. Man ser klassiska kommentarer varje dag som: Honda = Lawnmower och VTECH, turbolag without turbo. 
Men det verkar vara mest muskelbilsjänkare och folk som inte generellt kan mycket om bilar som hänger på trenden att hacka ner Honda. Älskar att på nätet ska folk jämföra en jänkare med 6 liters v8 med en original civic, skulle den civicen bli trimmad och dra jänkaren då är det fusk för att den är så lätt
Men har även märkt av denna trend på Japan bilsidor/forum, där det tuffaste man kan ha är Supra,GT-R, Impreza och EVO. Och Honda är "Den där"
Men det verkar vara mest muskelbilsjänkare och folk som inte generellt kan mycket om bilar som hänger på trenden att hacka ner Honda. Älskar att på nätet ska folk jämföra en jänkare med 6 liters v8 med en original civic, skulle den civicen bli trimmad och dra jänkaren då är det fusk för att den är så lätt
Men har även märkt av denna trend på Japan bilsidor/forum, där det tuffaste man kan ha är Supra,GT-R, Impreza och EVO. Och Honda är "Den där"
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Det är ju alltid roligast att vara underdog. 
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson

Sån här borde Honda Performance Club skaffa med HPC-logga:

www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
- SoldR
- Bil: 997 Turbo "RS"
- Namn: Reazhwan Saleh
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 3 times
EG5.
Kör:
S2000 01
CR-V 1.5T -19 Executive Areo pack
Kört:
Accord Tourer 2.4 09 Exe
Civic Fk2 06
Jazz 05
Civic 96
Insight 10
FR-V 05
Civic ESi 92
CR-V 07:a
Civic VTi MB6 97
Accord k24 03
Prelude 93
Civic 92
Civic VTi EG9 92 Första Hondan
S2000 01
CR-V 1.5T -19 Executive Areo pack
Kört:
Accord Tourer 2.4 09 Exe
Civic Fk2 06
Jazz 05
Civic 96
Insight 10
FR-V 05
Civic ESi 92
CR-V 07:a
Civic VTi MB6 97
Accord k24 03
Prelude 93
Civic 92
Civic VTi EG9 92 Första Hondan
-
lowpass
- Bil: EP3
- Namn: Agge Alonzo
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 63 times
Tjena!
Jag har nog fått en helgalen idé, brukar alltid åka till elmia för att se mässan över påskhelgerna.
Nu tycker jag att min lilla ep3 börjar bli så fin, så att man vill nästan att den ska stå där i ett hörn med de andra hondorna. Är detta helt omöjligt? jag menar, finns väl en del bilar där som används i vardagen också.
Några som ställt ut härifrån tidigare som har koll?
Eller drömmer jag för mycket nu?
/Agge
Jag har nog fått en helgalen idé, brukar alltid åka till elmia för att se mässan över påskhelgerna.
Nu tycker jag att min lilla ep3 börjar bli så fin, så att man vill nästan att den ska stå där i ett hörn med de andra hondorna. Är detta helt omöjligt? jag menar, finns väl en del bilar där som används i vardagen också.
/Agge
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Jag har stått där två gånger. En gång som privatperson och en gång i klubbmonter och ska jag vara ärlig så ligger det till såhär. För att stå som privatperson ska du antingen 1. Ha ett namn för sig. 2. rida på något nytt och häftigt (stance, drifting, etc). 3. Ha gjort så många modifieringar till din bil som möjligt, spelar mindre roll vad.lowpass skrev:Tjena!
/Agge
Hur som helst så är det redan för sent, dom mest energiska utställarna skickade in sina förfrågningar redan förra året och jag tror att nästan alla platser är tagna.
Ska du stå i klubbmonter är det betydligt lägre krav på bilen, men samtidigt så behöver man då hitta en klubb/företag som är villiga att pröjsa din plats och omkostnader istället vilket också kan vara ett bekymmer.
Det lämnar det till alternativ 3. Där är alltid sista minuten-avhopp... Dom platserna brukar distribueras genom att det rings runt lite akut till välkända byggare som ställer upp med extrabil eller känner någon som känner någon osv. Elmia brukar vara väldigt poppis så dom platserna brukar också gå tämligen fort och enkelt.
Jag vill verkligen inte krossa några drömmar här utan mest informera om vilket enormt event Elmia är för en stor del av våra bilintresserade i detta land och där är många som kämpar om platserna. Det är också så att besökare idag kräver oerhört mycket av en bil för att överhuvudtaget vända huvudet en gång extra. Bara så man har det i åtanke.
Mitt tips är att jobba på med bilen och sikta in dig på 2015 istället, för då är du väl förberedd och ute i tid.
Mvh/Marcus
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Kontakt:
Faaaaan så nära att för första gången komma under halvlitern i snitt med VEi:en 

Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
Någon här från hpc som köpt oljefilter från http://www.jdmracing.se/index.php?route ... y&path=289
??? beställde ett s2000 filter för 4 veckor sen och det har inte kommit än, inga stora pengar men ändå .. Har mailat men har inte fått ett svar av han.
??? beställde ett s2000 filter för 4 veckor sen och det har inte kommit än, inga stora pengar men ändå .. Har mailat men har inte fått ett svar av han.
honda
- {BÅGEN}

Prova PM Malkolm här på forumet för det är hans företag..
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
-
lowpass
- Bil: EP3
- Namn: Agge Alonzo
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 63 times
Tack för ett utförligt svar!Eisenhut skrev:Jag har stått där två gånger. En gång som privatperson och en gång i klubbmonter och ska jag vara ärlig så ligger det till såhär. För att stå som privatperson ska du antingen 1. Ha ett namn för sig. 2. rida på något nytt och häftigt (stance, drifting, etc). 3. Ha gjort så många modifieringar till din bil som möjligt, spelar mindre roll vad.lowpass skrev:Tjena!
/Agge
Hur som helst så är det redan för sent, dom mest energiska utställarna skickade in sina förfrågningar redan förra året och jag tror att nästan alla platser är tagna.
Ska du stå i klubbmonter är det betydligt lägre krav på bilen, men samtidigt så behöver man då hitta en klubb/företag som är villiga att pröjsa din plats och omkostnader istället vilket också kan vara ett bekymmer.
Det lämnar det till alternativ 3. Där är alltid sista minuten-avhopp... Dom platserna brukar distribueras genom att det rings runt lite akut till välkända byggare som ställer upp med extrabil eller känner någon som känner någon osv. Elmia brukar vara väldigt poppis så dom platserna brukar också gå tämligen fort och enkelt.
Jag vill verkligen inte krossa några drömmar här utan mest informera om vilket enormt event Elmia är för en stor del av våra bilintresserade i detta land och där är många som kämpar om platserna. Det är också så att besökare idag kräver oerhört mycket av en bil för att överhuvudtaget vända huvudet en gång extra. Bara så man har det i åtanke.
Mitt tips är att jobba på med bilen och sikta in dig på 2015 istället, för då är du väl förberedd och ute i tid.
Mvh/Marcus
Nej då, absolut inga drömmar som krossas. Var väl bara en tanke. Jag får nöja mig med att visa upp den på våra träffar.
- EMP
- Bil: Honda
- Namn: Gustav eBay Karlsson
Efter en vinter i klorna på fård är jag tillbaka på forumet igen! 
Nu.
¤S2000! -04
¤Accord Executive K24 -04
Då.
#Civic VTI EG9 Turbo -92
#Civic VTI MC2 Brukkuk -98
#Civic VTI MB6 B20VTEC 2 b! -98
#Civic Type R EP3 -05
0706855663
¤S2000! -04
Då.
#Civic VTI EG9 Turbo -92
#Civic Type R EP3 -05
0706855663
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
Den här bilden är så fruktansvärt rolig tycker jag 
Skrattade så ja höll på o dö när jag tog den, o tänkte på att lägga ut den här HAHAHAHAHAA.
Dom som känner mig fattar...
Skrattade så ja höll på o dö när jag tog den, o tänkte på att lägga ut den här HAHAHAHAHAA.
Dom som känner mig fattar...
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
- {BÅGEN}

Det är fan på tiden.EMP skrev:Efter en vinter i klorna på fård är jag tillbaka på forumet igen!
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
- EMP
- Bil: Honda
- Namn: Gustav eBay Karlsson
Jodå! Forden ligger ute för försäljning och ska ha ut hyndorna så fort jag vet att snön verkligen gett sig.{BÅGEN} skrev:Det är fan på tiden.EMP skrev:Efter en vinter i klorna på fård är jag tillbaka på forumet igen!
Nu.
¤S2000! -04
Då.
#Civic VTI EG9 Turbo -92
#Civic Type R EP3 -05
0706855663
¤S2000! -04
Då.
#Civic VTI EG9 Turbo -92
#Civic Type R EP3 -05
0706855663
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Congratts! 
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Var ute med syrrans hund idag.
"hittade" en sak då....
Utan att ge ett skambud, vad ligger en Honda Accord 1983 på i pris idag?
En ägare, vit. såg lite rost i baksärmarna.
Den stod parkerad i ett garage. Det är ju en lite udda bil då den är en 2-dörrars hatchback.
Inte för att jag har mycket pengar över eller plats för en bil till, mest att jag höjde på ögonbrynen när jag såg den.
Ser jag ägaren igen så ska jag parata lite med han. Han kom gående ett tag efter att jag och Messi hade passerat.
"hittade" en sak då....
Utan att ge ett skambud, vad ligger en Honda Accord 1983 på i pris idag?
En ägare, vit. såg lite rost i baksärmarna.
Den stod parkerad i ett garage. Det är ju en lite udda bil då den är en 2-dörrars hatchback.
Inte för att jag har mycket pengar över eller plats för en bil till, mest att jag höjde på ögonbrynen när jag såg den.
Ser jag ägaren igen så ska jag parata lite med han. Han kom gående ett tag efter att jag och Messi hade passerat.
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Hej, som jag skrev i vår kontakt via pm så är detta uppnystat och har postat iväg det idag. Ber om ursäkt för den långa väntetiden. Det beror på att sidan inte är lanserad än och att funktioner med betalning o beställning inte har mailats till mig. Nu har vi fixat allt strul så från och med idag ska det gå med automatik.Sam1r skrev:Någon här från hpc som köpt oljefilter från http://www.jdmracing.se/index.php?route ... y&path=289
Det intressante är att jag inte trodde att det ens gick att betala
Tack för beställningen och varmt välkommen åter!
- Mordiiax
- Kontakt:
Vad blev det för något till slut?Renshi skrev:jag har fått jobb!
börjar den 14/4e
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
Inga problemMalkolm skrev:Hej, som jag skrev i vår kontakt via pm så är detta uppnystat och har postat iväg det idag. Ber om ursäkt för den långa väntetiden. Det beror på att sidan inte är lanserad än och att funktioner med betalning o beställning inte har mailats till mig. Nu har vi fixat allt strul så från och med idag ska det gå med automatik.Sam1r skrev:Någon här från hpc som köpt oljefilter från http://www.jdmracing.se/index.php?route ... y&path=289
Det intressante är att jag inte trodde att det ens gick att betalamen det gjorde det visst
![]()
Tack för beställningen och varmt välkommen åter!
honda
- Mordiiax
- Kontakt:
Såg att Björkvik ring var till salu. Vore det inte häftigt om HPC kunde köpa stället
vilka möjligheter! 
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
-
anno
- Namn: Andreas Norberg
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Prislapp?Mordiiax skrev:Såg att Björkvik ring var till salu. Vore det inte häftigt om HPC kunde köpa ställetvilka möjligheter!
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024